‘Facebook Simmer Sessie’ smaakt naar meer

Franeker – Sociale media is niet meer weg te denken. Steeds meer bedrijven begrijpen dat transparantie in diensten en producten noodzakelijk is. Veel bedrijven willen daarom wel iets met Facebook, Twitter, LinkedIn of andere media. Maar hoe? GJIZ, een nieuw bedrijf in Franeker gespecialiseerd in Sociale Media, helpt bij het maken van de keuze, de kanalen en de wijze van communiceren.

Marcel van der Haring, eigenaar van Huis & Hypotheek Franeker, is een enthousiast gebruiker van Facebook, zowel zakelijk als privé. Tijdens een ontmoeting met Gea Iedema, oprichter van GJIZ, ontstond het idee om samen iets te organiseren. Er werd gekozen voor het principe ‘shop-in-shop’: GJIZ verzorgt een presentatie over Facebook in het kantoor van Huis & Hypotheek aan het Noord. Een mooi voorbeeld van samenwerken en elkaar versterken!

De “Facebook Simmer Sessie” werd dinsdagavond 24 juli gehouden en werd door 16 ondernemers uit Franeker e.o. bijgewoond. De inhoud van de presentatie ging voornamelijk over wat het verschil is tussen een vriendenpagina, die aan een persoon gebonden is, en een fanpagina voor zakelijk gebruik. Daarnaast kwamen ook de risico’s, beperkingen en de regels binnen Facebook aan bod. De conclusie van de sessie was toch wel om zakelijk vooral te communiceren, te (ver)binden en te (net)werken via Facebook. Hoe je dat zakelijk doet is per bedrijf verschillend. De mogelijkheden hierin zijn namelijk zeer divers. Na afloop was er nog gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje met elkaar na te praten over deze nieuwe vorm van transparante communicatie. Een vervolg, een verdiepingssessie of workshop over Facebook of over andere media als LinkedIn of Twitter zit er vast en zeker in. Het ‘smaakte’ gezien de reacties zeker naar meer!

error: Bericht Beveiligd!