Reisburo Franeker verhuist

Al meer dan tien jaar is Reisburo Franeker synoniem aan vakantie, zon, zee, verre landen en uitheemse steden. Loop het reisbureau in Franeker binnen en een gevoel van vrijheid overvalt je. De Eise Eisingastraat is de eigenlijke start van je onbezorgde vakantie. Een zonvakantie, wereldreis, droomcruise, stedentrip, een bedrijfsuitje of het vieren van een jubileum; op de Eise Eisingastraat nummer 8 worden verlangens daadkrachtig omgezet in een concrete ervaring voor het leven.  

Het zal begin oktober dan ook wennen zijn als al die zaken niet meer op de Eise Eisingastraat, maar recht tegenover het monumentale stadhuis op het Raadhuisplein 2a worden uitgevoerd.

Reisburo Franeker groeit namelijk uit zijn voegen. “Elk jaar boeken we meer reizen. Om de klant van uitstekend advies te blijven voorzien, hebben we meer ruimte nodig.”, zegt eigenaar Jeanet Hospes. Door te verhuizen krijgt het reisbureau de helft meer vierkante meters dan in het huidige kantoor. Dat Reisburo Franeker – in een tijd waarin het ‘zelf online reizen boeken’ steeds meer voor de hand ligt – tóch ieder jaar meer reizen verkoopt dat het nu een ander pand moet betrekken, lijkt verwonderlijk…, maar dat is het niet.

“Onze dienstverlening eindigt als de koffers weer veilig thuis zijn uitgepakt.”, vervolgt Jeanet. “Dàt is de toegevoegde waarde van Reisburo Franeker. Wij denken met de klant mee en anticiperen op moeilijkheden die zich tijdens de vakantie voor kunnen doen”. Omgeboekte reizen, upgrades van hotelkamers, een plotselinge transfer om toch het vliegtuig nog te kunnen halen. De Facebookpagina van Reisburo Franeker – waar klanten het reisbureau veelvuldig complimenteren voor de wijze waarop het bij ‘tegenslag’ te hulp schoot – bewijst het gelijk van Jeanet.

Met de verhuizing op 6 oktober naar het Raadhuisplein 2a (in het voormalige Rabobank servicekantoor) gaat een langgekoesterde wens van Jeanet in vervulling. “De verdubbeling in oppervlakte maakt dat we de klant optimaal kunnen voorzien van maatwerkadvies. Er is ruimte voor een servicebalie waar we klanten snel kunnen helpen voor zaken als stoelreservering, Schiphol parking en taxi service. Het nieuwe pand is daarbij erg geschikt voor het houden van speciale informatie avonden. Tevens is de samenwerking met Verre Reizen specialist Tenzing Travel, voorheen Kuoni, geïntensiveerd.”.

Het succes komt het reisbureau niet zomaar aanwaaien. Zes dagen per week werkt het team keihard om voor de klant de ultieme reis te verzorgen. Klanten die niet naar het reisbureau kunnen komen, worden – desnoods buiten kantoortijden – thuis bezocht. En sinds vorige week is er de splinternieuwe website: www.reisburofraneker.nl waar je online je reis boekt met de service van het Reisburo.

”Er verandert veel. Maar onveranderd is de aandacht, de service en de kwaliteit die we de klant geven. Boeken bij Reisburo Franeker geeft je de zekerheid dàt het goed is.”, besluit Jeanet.

Tekst en foto: Tjalko Bouma

ReisburoFranekerRaadhuisplein

error: Bericht Beveiligd!