Franeker industrie gaat aan de slag met stadsidentiteit

Bedrijven van industrieterrein ItOF kunnen aan de slag met het merk ‘Ster van de Elfsteden’ in de eigen bedrijfsvoering. Tijdens een kennismaking tussen ondernemers en de gemeente bleek er veel enthousiasme voor het samenwerken aan de bekendheid van de stad. Stickers van Franeker op bedrijfsbusjes, kerstpakketten en relatiegeschenken met een ‘academisch karakter’ zijn geopperde ideeën. Nieuwe bijeenkomst met industrieterreinen staan gepland, maar ook overleggen met groepen zoals de scholen en makelaars.

Relatiegeschenken
In de ‘Poort van Franeker’ kwamen allerlei ideeën op tafel in de bijeenkomst met ondernemers van Industrieterrein Oost Franeker (ItOF). Omdat de bedrijven verschillen van elkaar in producten en klantenkring, bleken ondernemers al op diverse manieren de stad te promoten. Zo worden banketproducten, Franeker dranken of zelfs hele cadeaupakketten uit Franeker samengesteld uit de stad voor externe contacten. Soms is dat dichtbij, maar de contacten van de Franeker industrie reikt zelfs van de Randstad tot in Siberië.

Identiteitstraject
In 2016 besloot Franeker zich als plek te positioneren als een oude academiestad, waarbij de toewijding van mensen en kwaliteit van producten centraal staat. Niet alleen winkeliers en ondernemers uit de binnenstad kunnen met dit verhaal aan de slag, ook ondernemers op de industrieterreinen in Franeker kunnen de identiteit inpassen in hun bedrijf. Met als gezamenlijk doel de ‘Ster van de Elfsteden’ met elkaar te delen om aan te geven dat Franeker staat voor een 9+ ervaring. Het identiteitstraject wordt door de gemeente Franekeradeel gebruikt om de economische positie van de stad en haar omgeving te versterken.

Voor meer informatie

Baukje Postma – gemeente Franekeradeel
0517-380184

b.postma@franekeradeel.nl

error: Bericht Beveiligd!